Τεχνητή κλοπή ή καταστροφή αυτοκινήτων

Τεχνητή κλοπή ή καταστροφή αυτοκινήτων. Ένα άρθρο του Νίκου Πελεκάση στα ΝΕΑ.

Ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που τα καταστρέφουν για την αποζημίωση

Κλέφτες και καταστροφείς των αυτοκινήτων τους γίνονται πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού.Στόχος, να εισπράξουν τα χρήματα από τα ασφαλιστικά συμβόλαια. Πολλοί ιδιοκτήτες πανάκριβων μοντέλων μην μπορώντας πλέον να τα συντηρήσουν και με δεδομένο πως η αξία μεταπώλησής τους έχει πέσει στο ελάχιστο προσπαθούν είτε μόνοι τους είτε προσλαμβάνοντας επαγγελματίες κλέφτες να τα ξεφορτωθούν για να εισπράξουν το αντίτιμο των ασφαλιστικών τους συμβολαίων. Οι περίεργες υποθέσεις ολικής καταστροφής πολυτελών Ι.Χ. έχουν υπερδιπλασιαστεί τον τελευταίο χρόνο. Ειδικά από τον Οκτώβριο και ύστερα ασχολούμαστε με τουλάχιστον 10 συμβάντα τον μήνα, όταν παλιότερα ήταν ένα ή δύο τα ύποπτα. Οσο πλησιάζει η περίοδος που οι ιδιοκτήτες πρέπει να πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται και οι εκούσιες κλοπές. Έτσι εξηγεί στα «ΝΕΑ» στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας.

Στις περιπτώσεις ολικής καταστροφής οι εταιρείες οφείλουν να πληρώσουν την αποζημίωση ύστερα από 48 ώρες. Σε περίπτωση κλοπής το θύμα πρέπει να περιμένει να περάσουν τρεις μήνες μέχρις ότου λάβει τα χρήματα της ασφάλειας. Τα περιστατικά με τα πολυτελή αυτοκίνητα που παραδίδονται στις φλόγες όμως έχουν πληθύνει. Έτσι οι εταιρείες έχουν πλέον αναθέσει σε ιδιωτικούς ντετέκτιβ να διερευνούν υποθέσεις κλοπής. Αν δηλαδή είναι η πραγματική ή έγινε από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη για να εισπράξει την αποζημίωση.

Απόπειρα εξαπάτησης ασφαλιστικής εταιρίας από ιδιοκτήτη πολυτελούς αυτοκινήτου

Πριν από μερικές ημέρες σε ερημική περιοχή στο Κορωπί βρέθηκε καμένη ολοσχερώς μια Πόρσε Καγιέν. Ο ιδιοκτήτης της είχε καταγγείλει την κλοπή δυο εβδομάδες νωρίτερα. Είχε υποστηρίξει πως οι κλέφτες του πολυτελούς αυτοκίνητου του τον εκβίαζαν. Αν δεν τους πλήρωνε δεν θα το ξανάβλεπε ποτέ. Η αξία του συγκεκριμένου μοντέλου στην αγορά των μεταχειρισμένων είναι σήμερα λόγω της κρίσης στα 12.000 ευρώ. Λόγω της ολοσχερούς καταστροφής του, ο ιδιοκτήτης θα μπορούσε να εισπράξει σχεδόν άμεσα 32.000 ευρώ, με βάση το ασφαλιστήριο συμβόλαιό του. Αναθέσαμε την υπόθεση σε γραφείο ιδιωτικών ερευνών και αποδείχτηκε μια καλοστημένη επιχείρηση εξαπάτησής μας, αναφέρει στέλεχος ασφαλιστικής εταιρείας.

Τις πρώτες υποψίες δημιούργησε το γεγονός πως ο ιδιοκτήτης μπορούσε να παραδώσει μόνο δύο από τα επίσημα κλειδιά. Του είχαν δοθεί τρία όταν αγόρασε το αυτοκίνητο και δεν είχε δικαιολογία για το τρίτο που έλειπε. Το αυτοκίνητο επίσης βρέθηκε κλειδωμένο με ανοικτά παράθυρα, κάτι που δεν κολλούσε στην υπόθεση της κλοπής. Όσο για τον εξοπλισμό, στο εσωτερικό του βρέθηκαν υπολείμματα πλαστικού δοχείου το οποίο οι δράστες είχαν γεμίσει με βενζίνη. Από το μπιτόνι ξεκινούσε ένα σχοινάκι το οποίο κατέληγε κοντά στον λεβιέ ταχυτήτων. Εκεί ήταν τοποθετημένο ένα ρεσό το οποίο χρησιμοποιήθηκε για να ανάψει το σχοινί και να δοθεί στους εμπρηστές ο απαραίτητος χρόνος να φύγουν από την περιοχή χωρίς να κινήσουν υποψίες.

Οπως αναγκάστηκε τελικά να παραδεχθεί ο ιδιοκτήτης, είχε δώσει σε δύο φίλους του το κλειδί για να «κλέψουν» το αυτοκίνητο. Σκοπός να του βάλουν φωτιά διότι είχε ανάγκη τα χρήματα και δεν μπορούσε να το συντηρήσει πλέον. Στο τέλος το «θύμα» αντί για τα 32.000 όχι μόνο έχασε το Ι.Χ. του, αλλά υποχρεώθηκε να πληρώσει και τα έξοδα του ερευνητή, του πραγματογνώμονα, του πυροτεχνουργού, του τεχνικού συμβούλου και οποιουδήποτε άλλου χρειάστηκε να συμβάλει στην απόδειξη της απάτης εις βάρος της ασφαλιστικής.

Οι 2 κατηγορίες δραστών σύμφωνα με τον ντετέκτιβ

«Υπάρχουν δυο διαφορετικές κατηγορίες δραστών», εξηγεί στα «ΝΕΑ» ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Νίκος Πελεκάσης, ο οποίος έχει αναλάβει την εξιχνίαση πολλών ύποπτων υποθέσεων. «Η πρώτη κατηγορία αποτελείται από ερασιτέχνες. Ο ιδιοκτήτης ή κάποιο φιλικό του πρόσωπο εγκαταλείπουν το όχημα σκεπασμένο σε κάποιο σημείο που ανά τακτά χρονικά διαστήματα ελέγχουν. Στην περίπτωση αυτή θα βρεθούν σίγουρα οι δράστες». Μια τέτοια περίπτωση εντοπίστηκε πρόσφατα με δράστη τον ιδιοκτήτη μιας Πόρσε Boxter και άθελα του πρωταγωνιστή έναν Πακιστανό. Ο ιδιοκτήτης της Πόρσε είχε εγκαταλείψει το όχημα στην Καλλιθέα. Το είχε σκεπάσει με μια κουκούλα, είχε δηλώσει την κλοπή του, το είχε αφήσει και ξεκλείδωτο και περίμενε να περάσουν τρεις μήνες για να λάβει την παχυλή αποζημίωση. Μόνιμος κάτοικος της Πόρσε όμως είχε γίνει πακιστανός μετανάστης, ο οποίος είχε βρει καταφύγιο πολυτελείας. Μέχρι που τον κατήγγειλαν κάτοικοι της περιοχής, και συνελήφθη από την Αστυνομία. Ετσι, λίγο προτού εκπνεύσει το τρίμηνο, επεστράφη η Πόρσε.

Ανάλογη ατυχία είχε και ιδιοκτήτης ενός τζιπ Hyundai Santa Fe ο οποίος είχε κρύψει το αυτοκίνητο κάτω από κουκούλα. Για κακή του όμως τύχη στην περιοχή πραγματοποιήθηκαν ύστερα από μερικές εβδομάδες έργα ασφαλτόστρωσης, το όχημα απομακρύνθηκε από γερανό και επεστράφη στον ιδιοκτήτη του. Η δεύτερη κατηγορία, σύμφωνα με τον κ. Πελεκάση, είναι οι επαγγελματίες – «απαλλοτριωτές». Εναντι αμοιβής αναλαμβάνουν να κλέψουν το όχημα, να το φυλάξουν μέχρι να αποζημιωθεί ο ιδιοκτήτης και να τον ενημερώνουν για τις αδυναμίες της ασφαλιστικής εταιρείας.